Εγκαινιάστηκε χθες το βράδυ επίσημα και άνοιξε σήμερα τις πύλες της η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο εμπορείο του βιβλίου και των ιδεών στον κόσμο. Τα φετινά μεγέθη: 7.000 εκθέτες από 100 χώρες, 600 συγγραφείς και 4.000 εκδηλώσεις, οι επισκέπτες αναμένεται να φθάσουν τις 300.000. Οι φετινές ιδέες: να αξιοποιηθούν τα σημερινά ρευστά όρια ανάμεσα στην τέχνη και το εμπόριο, τη μόδα και το ντιζάιν, το lifestyle και τα νέα μέσα. Σύμβολο αυτού του αμαλγάματος ένας υπέρβαρος τόμος αξίας 2.000 ευρώ με τίτλο „A Bigger Book“του αντισυμβατικού βρετανού ζωγράφου Ντέιβιντ Χόκνεϊ, ο οποίος στη δεκαετία του εξήντα είχε εικονογραφήσει και τα ερωτικά ποιήματα του Καβάφη. Μιλώντας χθες στη εναρκτήρια συνέντευξη τύπου ο Χόκνεϊ έδειξε πίνακες ζωγραφισμένους στο iPad του και ανακήρυξε την ταμπλέτα στο «νέο θαυμαστό μέσο» της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Οι εκδόσεις τέχνης φέτος σε περίοπτη θέση, ανάμεσά τους και ο ελληνικός οίκος Μέλισσα.

Τιμώμενη χώρα φέτος είναι δύο σε συσκευασία μιας, η Ολλανδία και η Φλάνδρα που εισέβαλαν στη Φρανκφούρτη με ένα ρεκόρ: 450 τίτλοι μεταφράστηκαν φέτος από τα ολλανδικά και εκδόθηκαν από 130 γερμανικούς εκδοτικούς οίκους. Είναι προφανές ότι η τιμώμενη αυτή λογοτεχνία αξιοποίησε την εμπειρία του 1993, όταν υπήρξε για πρώτη φορά τιμώμενη στη Φρανκφούρτη.

Στο ελληνικό περίπτερο συστεγάζονται φέτος περί τους 20 εκδότες και σημαίνουν το προανάκρουσμα για το 2018, όταν η Ελλάδα θα είναι Παγκόσμια Πρωτεύουσα του Βιβλίου. Στο ελληνικό περίπτερο παρουσιάζεται και ο Γιώργος Βέλτσος με το θεατρικό του έργο «Μάγκντα Γκαίμπελς», μια σπουδή στην ψυχοπαθολογία του κακού, που ανέβηκε ήδη στο Εθνικό Θέατρο.
Πυκνές ελληνικές παρουσίες όμως και εκτός εθνικού περιπτέρου. Πολλοί γερμανικοί οίκοι προσπάθησαν φέτος να καλύψουν το βιβλιογραφικό κενό που υφίσταται για τη γερμανική κατοχή στην Ελλάδα. Αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε από τον οίκο Westend το βιβλίο του δημοσιογράφου Πάτρικ Ζάιμπελ με τίτλο «Είμαι ακόμη εκείνο το τετράχρονο αγόρι». Πρόκειται για την εξιστόρηση της σφαγής του Διστόμου το 1944 από τα SS με κεντρικό ήρωα τον επιζώντα Αργύρη Σφουντούρη.

Ο Πέτρος Μάρκαρης πλησιάζει τα ογδοηκοστά του γενέθλια και η λαμπρή πορεία του στη γερμανική αγορά που ξεκίνησε πριν από 15 και πλέον χρόνια συνεχίζεται. Ο εκδοτικός του οίκος Diogenes κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες στα γερμανικά τη συλλογή διηγημάτων του «Τριημερία» και σε έκδοση τσέπης το αστυνομικό «Τίτλοι τέλους». Οι εκδόσεις Kunstmann ανακάλυψαν πλέον μετά τον Νίκο Δήμου και τον Γιάνη Βαρουφάκη. Ενόψει της Φρανκφούρτης εξέδωσαν το βιβλίο του «Το Ευρω-παράδοξο» που αναρριχήθηκε κιόλας στη λίστα ευπωλήτων του περιοδικού Spiegel. Ο μοιραίος οικονομολόγος εξηγεί γιατί η επαπειλούμενη διάσπαση της Ευρώπης δεν οφείλεται στις διαφορές μεταξύ των κρατών.

Αφήστε μια απάντηση:

Please enter your comment!
Please enter your name here

twenty + seventeen =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.