fbpx

Χρειάζεσαι τρία διαφορετικά βιογραφικά και αυτός είναι ο λόγος

Διότι, στις μέρες μας, ένα δεν είναι ποτέ αρκετό!

Όταν αναζητάς την πρώτη – ή την επόμενη – εργασία σου, συνήθως, στοχεύεις ψηλά. Εκεί ψηλά που στοχεύεις όμως, τις περισσότερες φορές, επικρατεί συνωστισμός κι εσύ θέλεις να είσαι αυτή που θα ξεχωρίσει. Καλώς ή κακώς, την πρώτη εικόνα για ‘σένα, θα τη δώσει το βιογραφικό σου… Γνωρίζεις ότι το 39% των managers που εξετάζουν βιογραφικά προκειμένου να κάνουν προσλήψεις απαντούν σε σχετικές έρευνες ότι αφιερώνουν το πολύ ένα λεπτό σε κάθε σημείωμα που περνά από τα χέρια τους; Ακόμα «καλύτερα», ένα επιπλέον 23% αυτών υποστηρίζει ότι 30 δευτερόλεπτα αρκούν για να κατατάξουν κάθε βιογραφικό στα «ενδιαφέροντα» ή στον κάδο απορριμμάτων…

Έχεις λοιπόν 30 δευτερόλεπτα για να εντυπωσιάσεις με το βιογραφικό σου τον μελλοντικό σου εργοδότη και όπως καταλαβαίνεις ένα αναλυτικά γραμμένο σημείωμα «δεν κάνει» γι’ αυτή τη φάση. Πρέπει να παρουσιάσεις τα επιτεύγματά σου, να υπογραμμίσεις τις ικανότητές σου, να παρουσιάσεις τον εαυτό σου σύντομα, περιεκτικά και κατανοητά… Δύσκολη αποστολή, ομολογουμένως, γι’ αυτό και τελικά, είναι δεδομένο πως χρειάζεσαι τρία διαφορετικά βιογραφικά σημειώματα: Ένα αναλυτικό, όπου παρουσιάζεις τα πάντα, «στοχευμένο» όπου αναφέρεις μόνο ό,τι έχει σχέση με τη συγκεκριμένη θέση για την οποία είσαι υποψήφια κι ένα βιογραφικό – teaser, όπου πολύ – πολύ σύντομα αναφέρεις όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας συνεργάτης σου για ‘σένα.

Νούμερο 1: Το αναλυτικό βιογραφικό

Αναλυτικό μεν, αλλά πρέπει να είναι σαφές το ότι άλλο είναι το βιογραφικό σου σημείωμα και άλλη η βιογραφία σου: Δεν χρειάζεται να αναφέρεις κάθε πόστο από το οποίο έχεις περάσει – το ότι εργάστηκες σαν σερβιτόρα στα 16 σου, ας πούμε, δεν έχει σχέση με τη θέση γραφίστριας για την οποία υποβάλεις βιογραφικό, μπορείς και να το παραλείψεις. Κατά τα άλλα, να είσαι απόλυτα ειλικρινής για τις ικανότητες και την εμπειρία σου, χωρίς να μακρηγορείς, ώστε να μην κουράζεται όποιος το διαβάζει.

Σημαντική είναι επίσης και η επιλογή του format πάνω στο οποίο θα χτίσεις το βιογραφικό σου, διότι πρέπει να εξυπηρετεί τον σκοπό σου. Το πιο συνηθισμένο είναι η χρονολογική παράθεση σπουδών και εμπειρίας, όμως, ενίοτε, αυτό δεν είναι το καταλληλότερο για ‘σενα. Έχε ξεκάθαρο το τι θέλεις να αναδείξεις και βρες το format που ταιριάζει περισσότερο σε αυτόν σου τον σκοπό. Επίσης, μην βαρεθείς να προετοιμάζεις ένα ελαφρώς διαφορετικό βιογραφικό, αναλόγως με τη θέση για την οποία ενδιαφέρεσαι: Αυτός που αναζητά πρόσωπο για συγκεκριμένη θέση, θέλει να μπορεί άμεσα να καταλάβει αν «του κάνει» το πρόσωπο αυτό κι όχι να ψάχνει στις σελίδες να βρει τι σχέση έχει με το αντικείμενο – και βασικά, δεν πρόκειται να το κάνει ποτέ.

Μεγάλη προσοχή στα τυπογραφικά, ορθογραφικά και στη γενική εικόνα του βιογραφικού σου. Τσέκαρέ το ξανά και ξανά, διότι τέτοιου είδους λάθη δεν συγχωρούνται: Προδίδουν αντιεπαγγελματισμό, προχειρότητα και αδιαφορία – χαρακτηριστικά που κανείς δεν θέλει να έχουν οι συνεργάτες του. Επομένως, ο τελικός έλεγχος είναι πάρα πολύ σπουδαίος για το σωστό βιογραφικό και ένα πετυχημένο «κόλπο» είναι να στείλεις ένα δοκιμαστικό email στον εαυτό σου, ώστε να τσεκάρεις πώς φαίνεται και πώς το διαβάζει αυτός που το λαβαίνει.

Νούμερο 2: Το στοχευμένο βιογραφικό

Όπως καταλαβαίνεις από τον τίτλο, το δεύτερο βιογραφικό σου πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στον συγκεκριμένο στόχο που θέλεις να κατακτήσεις. Αν, για παράδειγμα, η θέση για την οποία κάνεις αίτηση σχετίζεται άμεσα με το σεμινάριο που παρακολούθησες πρόσφατα, τότε αυτό πρέπει να φαίνεται άμεσα και να μην είναι «κρυμμένο» στις μέσα σελίδες. Αντίστοιχα, το «στοχευμένο» σου βιογραφικό είναι καλό να περιλαμβάνει μία σύντομη παράγραφο με τα προτερήματά σου που πιστεύεις πως σε κάνουν ιδανική υποψήφια για τη συγκεκριμένη θέση. Εδώ μπορείς να συμπεριλάβεις τα καθήκοντά σου σε προηγούμενες δουλειές που μπορεί να είναι συναφή, την πτυχιακή σου εργασία, τα ενδιαφέροντά σου αλλά και στοιχεία του χαρακτήρα σου που πιθανώς να σε ευνοήσουν στη συγκεκριμένη διεκδίκηση.

Είναι ευνόητο πως το συγκεκριμένο βιογραφικό δεν είναι ένα «και τέλος», αλλά αντίθετα πρέπει να προσαρμόζεται αναλόγως με τη θέση και με τη συγκυρία. Πρέπει επίσης να είναι σύντομο, ώστε να δίνει στον υποψήφιο εργοδότη σου μια άμεση εικόνα για ‘σένα – σε περίπτωση που ζητήσει κάτι πιο αναλυτικό, σε δεύτερο χρόνο, φυσικά και μπορείς να καταθέσεις το αναλυτικό βιογραφικό σου.

Νούμερο 3: Το βιογραφικό – teaser

Ναι, τα βιογραφικά βγαίνουν και σε teaser – ή θα έπρεπε να βγαίνουν, τουλάχιστον. Διότι, βάσει των ερευνών που δείχνουν ότι οι άνθρωποι – κλειδιά σε θέσεις ευθύνης προσλήψεων δεν αφιερώνουν παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα σε κάθε βιογραφικό που εξετάζουν πριν αποφασίσουν αν «τους κάνει» ή όχι, τότε εσύ θα πρέπει μέσα σε μία σελίδα το πολύ να πεις όσα έχεις να πεις για τον εαυτό σου ώστε να είσαι η τυχερή που θα κερδίσει τη θέση! Αυτό το βιογραφικό – teaser είναι χρήσιμο επίσης και για τυχόν συνέδρια ή άλλα events στα οποία συμμετέχεις και θέλεις να κερδίσεις το ενδιαφέρον του κοινού ώστε να σε ακούσει.

Έτσι λοιπόν, το βιογραφικό – teaser περιλαμβάνει την ιδιότητά σου ακριβώς, τις σπουδές σου επιγραμματικά, την εμπειρία σου σε γενικές γραμμές και λίγα λόγια για εσένα την ίδια. Βοηθάει πολύ να προσθέσεις το προφίλ σου στο LinkedIn για παράδειγμα, όπου καθένας μπορεί να σε εντοπίσει πολύ εύκολα και να έρθει σε επαφή μαζί σου για τυχόν επαγγελματική συνεργασία – αρκεί να προσέξεις το URL, το οποίο, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν μπορεί να είναι nickname, αλλά το ονοματεπώνυμό σου.

Πηγή: queen.gr

Ίσως σας ενδιαφέρει

Black Friday: 15 ακριβά αρώματα στα οποία αξίζει να επενδύσεις

Αυτή η «Μαύρη Παρασκευή» μπορεί να γίνει πιο… μυρωδάτη! Happy Black Friday, girl! Η αγαπημένη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

eight − 3 =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.