fbpx

Επιδότηση θεάτρων λόγω πανδημίας από τους παραγωγούς

Η Ενωση Θεατρικών Παραγωγών, αντιδρώντας στην πρωτοφανή κρίση που έχει πλήξει το θέατρο λόγω της πανδημίας, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στο Θέατρο Δημήτρης Χορν. Θεωρώντας δεδομένη τη ζημιά που θα προκαλέσει η υποχρεωτική πληρότητα του 30% στις θεατρικές αίθουσες για τη φετινή σεζόν, ζητούν από την κυβέρνηση επιδοτήσεις του 40% των θέσεων των θεάτρων αλλά και σε περίπτωση lockdown και για όσο διάστημα ισχύσει αυτό, να υπάρξει επιδότηση του 25% των θέσεων των θεάτρων και για 8 παραστάσεις ανά εβδομάδα.

Η Ενωση Θεατρικών Παραγωγών δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο εκπροσώπησης του κλάδου, αλλά μία ένωση παραγωγών που έχουν ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς και συστάθηκε για να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στον χώρο του θεάτρου με την πανδημία. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝΘΕΠΑ αποτελούν οι Διονύσης Παναγιωτάκης, Γρηγόρης Βαλτινός, Μιχάλης Αδάμ, Γεράσιμος Σκαφίδας, Νίκος Αρτικόπουλος, Μίλτος Σωτηριάδης, Παναγιώτης Γεώργας.

Στην επιστολή της Ενωσης Θεατρικών Παραγωγών προς την κυβέρνηση αναφέρονται τα εξής:

Οι θεατρικές επιχειρήσεις, από τις πλέον πληττόμενες από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, βρίσκονται σε οριακό σημείο.

Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων του κλάδου βρίσκονται το διάστημα αυτό χωρίς δραστηριότητα, ενώ και οι λίγες επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν καλοκαιρινές παραστάσεις ανά την Ελλάδα γνώρισαν νέες σημαντικές ζημιές. Από τη μια η οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι υποψήφιοι πελάτες τους και από την άλλη τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι ακυρώσεις παραστάσεων με αποφάσεις δήμων ή περιφερειών συνετέλεσαν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Στις 12 Οκτωβρίου 2020, ανακοινώθηκε ότι επιτρέπεται να ανοίξουν οι κλειστοί θεατρικοί χώροι με πληρότητα 30%. Στη θεατρική αγορά είναι γνωστό ότι καμία θεατρική παραγωγή δεν μπορεί να είναι βιώσιμη με ποσοστά πληρότητας 30% ή ακόμη και 50%.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι θεατρικοί παραγωγοί επιλέξουν να πραγματοποιήσουν παραγωγές τη σεζόν 2020-2021 γνωρίζουν ότι θα είναι ζημιογόνες.

Κατόπιν των ανωτέρω, ως Ενωση Θεατρικών Παραγωγών, ζητούμε τα κάτωθι:

● Επιδότηση του 40% των θέσεων των θεάτρων, με 15€ ανά θέση και για έως και 8 παραστάσεις την εβδομάδα. Ο αριθμός των θέσεων θα προκύπτει από τις άδειες λειτουργίας των θεάτρων. Δικαιούχοι της επιδότησης θα είναι όσοι είχαν ενεργή θεατρική παραγωγή στις 8/3/2020. Σε περίπτωση lockdown και για όσο διάστημα ισχύσει αυτό, να υπάρξει επιδότηση του 25% των θέσεων των θεάτρων και για 8 παραστάσεις ανά εβδομάδα.
● Επιδότηση του 25% των θέσεων των θεάτρων που θα παραμείνουν κλειστά για τη σεζόν 2020-2021 και για 8 παραστάσεις ανά εβδομάδα.
● Επιδότηση ποσού 5.000.000 € για τις θεατρικές επιχειρήσεις με βάση το προσωπικό που απασχολούσαν στις 8/3/2020. Πιο συγκεκριμένα, η επιδότηση για κάθε επιχείρηση θα υπολογίζεται με βάση την αναλογία του αριθμού των εργαζομένων της επιχείρησης αυτής στις 8/3/2020, σε σχέση με τον αριθμό των εργαζομένων κατά την ίδια ημερομηνία, του συνόλου των επιχειρήσεων που είναι δικαιούχοι. Δικαιούχοι θα είναι όσες επιχειρήσεις είχαν ενεργή θεατρική παραγωγή στις 8/3/2020.
● Να υπάρξει απαλλαγή από δημοτικά τέλη όχι μόνο για το διάστημα που υπήρχε η απαγόρευση λειτουργίας των θεάτρων, αλλά ολόκληρο το διάστημα μέχρι τις 30/4/2021.
● Πάγωμα των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων των θεατρικών επιχειρήσεων έως τις 30/4/2021.
● Παροχή ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας έως τις 30/4/2021 σε όσες επιχειρήσεις ήταν ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες στις 8/3/2020.
● Διατήρηση της έκπτωσης του 40% για τις μισθώσεις θεατρικών χώρων έως τις 30/4/2021.
● Οι ελαφρύνσεις να ισχύσουν και για όσους υπήρξαν εργαζόμενοι με εξαρτημένη εργασία σε θεατρική επιχείρηση κάποια στιγμή εντός του διαστήματος από 1/10/2019 έως και 30/4/2021.

Για το θέμα της ανασφάλειας των καλλιτεχνών αναφέρθηκε σε ανάρτηση της, στα social media  η Ελένη Ράντου:

«Πολλούς μήνες τώρα που η πανδημία μας έχει βγάλει σαν κλάδο “εκτός θέματος” υπάρχει μια πολιτισμένη στάση εκ μέρους μας, τι χώρος πολιτισμού θα ήμασταν… μια στάση αξιοπρέπειας γιατί στον πολιτισμό δεν αρμόζει να κλαίγεται και να επαιτεί, -ας μη γινόσασταν καλλιτέχνες βρε αδερφέ… και τι χρειάζονται οι Τέχνες τέτοιους καιρούς; Μεγάλη πολυτέλεια,- εμείς εκεί… στάση περηφάνειας και καλής πίστης στις εξαγγελλίες γιατί δεν θα ήθελε κανείς η πανδημία να χρησιμοποιηθεί για πολιτική αντιπαράθεση, στάση ευθύνης και συναίσθησης των δυσκολιών που ισχύουν για όλη την κοινωνία.

Γι’ αυτή την αδιαμαρτύρητη υπομονή και το τεράστιο κουράγιο -το μόνο βοήθημα που έχει δοθεί είναι 534 ευρώ τον Ιούλιο- έχουμε φθάσει να μας συμπονούν κι οι πιο αδιάφοροι προς τον πολιτισμό συμπολίτες μας… Καλά ο δικός σας κλάδος αφανίστηκε… τι τραβάτε ρε παιδιά… και παρόμοια…

Και φθάσαμε 6 και κάτι μήνες και πια έχουμε μπει σε επ’ αόριστον αναστολή με τις παραστατικές τέχνες ενοχοποιημένες σαν άκρως μολυσματική δραστηριότητα χωρίς να έχει προκύψει ούτε μια μαρτυρία κρούσματος. Κι ακόμα η πολιτεία μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται αυτό που έχει καταλάβει κι ο τελευταίος περαστικός στο δρόμο. Και μας πετάνε ένα 30% πληρότητα χωρίς πλαφόν -πόσο γενναιόδωρο- ίσα για να τελειώνουν με οποιαδήποτε αποζημίωση, την ώρα που σε όλες τις χώρες το 50% είναι το μίνιμουμ πληρότητα ακόμα κι όταν τα κρούσματα είναι εκατονταπλάσια ίσα ίσα για να ανακοινώσουν ότι οι χώροι πολιτισμού ανοίγουν και πάλι, ξέροντας ότι όχι μόνο δεν είναι βιώσιμο κι αληθινό, αλλά τις Τέχνες θα έλεγα ότι πρόκειται πλέον περί διωγμού.

Και ανακοινώνουν ότι τα ενοίκια των χώρων θα αυτορυθμιστούν κατόπιν προσωπικής συμφωνίας και συνεχίζουν το παιχνίδι των εντυπώσεων, διαρρέοντας σενάρια ανακούφισης, επιδότησης κενών θέσεων που δεν πραγματοποιούνται, έτσι για να βάζουμε μια τζούρα ελπίδας στο αδιέξοδο. Έτσι κι αλλιώς, ο χώρος του ζωντανού θεάματος στην Ελλάδα πάντα με την ελπίδα ζούσε. Πάντα ήταν μόνο για τους ρομαντικούς. Δεν έχουμε θέση στον εκλογικευόμενο και “φιλελεύθερα” τακτοποιημένο σύγχρονο κόσμο μας. Και παραμένουμε πολιτισμένοι. Πάντα γελαστοί και γελασμένοι».

Ίσως σας ενδιαφέρει

Εταιρεία Ειδικού Σκοπού για το Τατόι

Στη σύσταση Εταιρείας Ειδικού Σκοπού για τη διαχείριση του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου, στην οποία …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

3 + 9 =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.