Πολιτιστικές ειδήσεις : Τρίτη 3-3-20

Μία θεατρική παράσταση , ένα βιβλίο και μία ομιλία με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση περιλαμβάνει η αντζέντα της ημέρας

  • Το Afterplayγράφτηκε το 2002. O συγγραφέας του Brian Friel έχει χαρακτηριστεί ως ο Τσέχωφ της Ιρλανδίας και έχει θεωρηθεί ισάξιος των συγχρόνων του Samuel Beckett, Harold Pinter, Arthur Miller και Tennessee Williams. Είναι γνωστός στην Ελλάδα από το πολυβραβευμένο έργο του «Χορεύοντας στην Λουνάσα». Έχει βραβευτεί με βραβεία Τony, Laurence Olivier, με το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Νέας Υόρκης κ.ά. Στο Afterplay, βάζει να συναντιούνται τυχαία σε ένα καφέ στη Μόσχα δύο ήρωες του Τσέχωφ: η Σόνια από τον Θείο Βάνια και ο Αντρέι από τις Τρεις Αδελφές. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που, χώρια ο καθένας, απόκτησαν ζωή ως ήρωες των δύο πασίγνωστων θεατρικών έργων του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα. Τώρα, υπάρχουν ακόμα, αλλά ζουν στην αφάνεια. Στην πρώτη τους τυχαία συνάντηση σε ένα εστιατόριο στη Μόσχα, αυτός τής λέει πως τώρα βρίσκεται στην πρωτεύουσα για να παίξει βιολί με την Κρατική Ορχήστρα σε μια γνωστή Όπερα και πως, τον υπόλοιπο καιρό, ζει ευτυχισμένος με την γυναίκα και τα δύο όμορφα παιδιά τους στην επαρχιακή πόλη όπου ζούσε με τις Τρεις Αδελφές του. Αυτή τού λέει πως ζει ακόμα στο σπίτι του θείου Βάνια, ο οποίος πέθανε γλυκά και ήρεμα και πως εκείνη τώρα βρίσκεται στην Μόσχα για μια συμφέρουσα επένδυση που θα δώσει νέα ζωή στο κτήμα του.

 

  • Η Αλυσίδα Πολιτισμού Ιανός και οι εκδόσεις Μεταίχμιο παρουσιάζουν στον Ιανό της Αθήνας το βιβλίο του Τάκη Θεοδωρόπουλου, «Τα Ελγίνεια και τα πορτοκάλια. Επίγονοι ή κληρονόμοι;». Με τον συγγραφέα θα συνομιλήσει ο συγγραφέας και δημοσιογράφοςΝίκος Βατόπουλος. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό και τον συγγραφέα. Το βιβλίο παρουσιάζει  Η αδυναμία της ελληνικής κοινωνίας να αξιοποιήσει τα περιουσιακά της στοιχεία, την αρχαία κληρονομιά της και τον πλούτο της γης της. Ο αγρότης που προτιμά να πετάξει τα πορτοκάλια του στις χωματερές, αντί να κοπιάσει για να φτιάξει καρπούς με ελληνική υπογραφή που θα διεκδικούσαν θέση στη διεθνή αγορά, αντιμετωπίζει με παθητικότητα τη ζωή του. Όπως και η χώρα που αντί να αξιοποιήσει την προνομιούχο σχέση της με την ελληνική αρχαιότητα, είναι από τα συστατικά κύτταρα του Δυτικού Πολιτισμού, αρκείται στο αίτημα της επιστροφής των Ελγινείων. Και στη μία και στην άλλη περίπτωση ζητά να αποζημιωθεί. Το ζητούμενο δεν είναι αν η διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα εκ μέρους της Ελλάδας δικαιωθεί νομικά Το ζητούμενο είναι πώς όλη αυτή η περιπέτεια επέδρασε στη συλλογική μας συνείδηση, ιδίως δε στην ταυτοτική μας σχέση με την αρχαιότητά μας. Ήταν δημιουργική, προκάλεσε δυναμική, ή μήπως κολάκευσε τα αδρανή μας υλικά; Συμπεριφερθήκαμε ως επίγονοι ή ως κληρονόμοι;

 

  • Για την Επέτειο των 200 Χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση η Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή σε συνεργασία με τους Φίλους του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» οργανώνουν μια σειρά ομιλιών διακεκριμένων επιστημόνων. Σήμερα στις 9.00 μ.μ.
    η Μαρία Ευθυμίου ,Καθηγήτρια Ιστορίας του Νεώτερου Ελληνισμού θα μιλήσει με θέμα  «Μεγάλες τομές της Επανάστασης του 1821»

Leave a Comment

seven + 1 =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.