fbpx

Πόσες θερμίδες πρέπει να «κόψεις» για να χάσεις τα κιλά των γιορτών

Τι λένε τα νούμερα και οι αριθμοί (οι οποίοι δεν κάνουν ποτέ λάθος);

Εάν αισθάνεσαι νωθρή μετά από τα απανωτά lockdown και μετά την -ελαφρώς περίεργη- εορταστική περίοδο, να ξέρεις πως δεν είσαι η μόνη. Πολλές από εμάς νιώθουμε σαν να έχουμε «φορέσει» μερικά κιλά παραπάνω, σαν ρούχο που θέλουμε να πετάξουμε από πάνω μας αλλά με τίποτα δε βγαίνει…

Και είναι φυσικό αφού κινούμαστε λιγότερο, τρώμε περισσότερο και αισθανόμαστε αγχωμένες σε κάθε μας ξεκίνημα. Για μερικές, αυτό σημαίνει πως πρέπει απλώς να βγουν μια βόλτα ώστε να βοηθήσουν αυτό το «άκαμπτο» συναίσθημα να φύγει μακριά ενώ κάποιες άλλες γνωρίζουν καλά πως μια σειρά ρουτίνας αυτο-φροντίδας θα επαναφέρει τα πράγματα σε φυσιολογικά επίπεδα.

Πώς λοιπόν θα βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να επανέλθει και πόσα κιλά, τελικά, χρειάζεται να χάσουμε για να νιώθουμε και πάλι ο εαυτός μας;

Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν χιλιάδες δίαιτες, ένα πλήθος διατροφικών προγραμμάτων και κάθε φίλη σου που όταν τη ρωτάς θα σου λέει πάντα τη δική της διαφορετική συμβουλή για την απώλεια του επιθυμητού βάρους. Αλλά πραγματικά πρέπει να καταλάβεις πως η απώλεια βάρους αφορά κυρίως τους αριθμούς. Πρέπει να λαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες για να χάσουμε βάρος, πράγμα που σημαίνει απλά ότι πρέπει να καίμε περισσότερες θερμίδες από ό,τι τρώμε. Αυτό είναι βέβαια διαφορετικό για κάθε άνθρωπο ξεχωριστά και υπολογίζεται ανάλογα με την άσκηση που κάνει, είτε είναι άντρας είτε γυναίκα, αλλά και πόση μυϊκή μάζα έχει.

Ο τύπος που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι μισό κιλό λίπους είναι περίπου 3.500 θερμίδες και η ασφαλής απώλεια λίπους είναι 1 έως 2 κιλά την εβδομάδα. Για να χάσεις λοιπόν ένα κιλό λίπους την εβδομάδα, χρειάζεται να τρως 500 θερμίδες λιγότερο κάθε μέρα, από το φυσιολογικό.

Πόσες λοιπόν θερμίδες πρέπει να τρώμε για να αδυνατήσουμε;

Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, το ύψος, το τρέχον βάρος, το επίπεδο δραστηριότητας και ο μεταβολισμός… Η μέση, μέτρια δραστήρια γυναίκα μεταξύ των ηλικιών 26–50 πρέπει να τρώει περίπου 2.000 θερμίδες την ημέρα για να διατηρήσει το βάρος της και 1.500 θερμίδες την ημέρα για να χάσει 1 κιλό την εβδομάδα, σύμφωνα με τους ειδικούς. Οι γυναίκες που είναι πιο δραστήριες και περπατούν περισσότερο από 3 χιλιόμετρα την ημέρα, θα πρέπει να καταναλώνουν 2.200 θερμίδες ή περισσότερες καθημερινά για να διατηρήσουν το βάρος τους και τουλάχιστον 1.700 θερμίδες για να χάσουν 1 κιλό την εβδομάδα.

Τα νέα κορίτσια (που έχουν γεννηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000) έχουν υψηλότερες ανάγκες σε θερμίδες. Απαιτούνται περίπου 2.200 θερμίδες την ημέρα για να διατηρήσουν το βάρος τους. Οι γυναίκες άνω των 50 ετών χρειάζονται γενικά λιγότερες θερμίδες. Η μέτρια δραστήρια γυναίκα άνω των 50 χρειάζεται περίπου 1.800 θερμίδες την ημέρα για να διατηρήσει το βάρος της και 1.300 θερμίδες την ημέρα για να χάσει 1 κιλό την εβδομάδα.

Αυτές οι εκτιμήσεις δεν ισχύουν για γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν, καθώς έχουν σημαντικά υψηλότερες ανάγκες σε θερμίδες. Γι΄ αυτό όποια μέθοδο αδυνατίσματος κι αν ακολουθήσεις θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ πρώτα να συμβουλευτείς τον γιατρό ή τον διατροφολόγο σου προκειμένου να σου συστήσει την ιδανική διατροφή για τον δικό σου οργανισμό.

Ίσως σας ενδιαφέρει

Τα παιδιά του Δημοτικού έχουν το 1/16 του ιικού φορτίου των 80άρηδων

Το ιικό φορτίο του κορονοϊού στους ανθρώπους αυξάνει σημαντικά με την ηλικία, επιβεβαιώνει μια νέα …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

eleven + twelve =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.