Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2023
  • Ο Σταθμός
  • Δήμος Ηρακλείου
  • Επικοινωνία
Επικοινωνία 94FM
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Τα Νέα της Πόλης
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • ΔιαγωνισμοίNEW!
No Result
View All Result
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Τα Νέα της Πόλης
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • ΔιαγωνισμοίNEW!
No Result
View All Result
Επικοινωνία 94FM
Home Τεχνολογία

Ασφαλείς οι διαδικτυακές αγορές από τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα – Τεράστια η αύξηση στα online shop

από Εύα Λευκοπούλου
Πριν 11 μήνες
σε Τεχνολογία
Ασφαλείς οι διαδικτυακές αγορές από τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα – Τεράστια η αύξηση στα online shop
6
SHARES
16
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ο κορονοϊός ευνόησε σε μεγάλο βαθμό το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, ωστόσο αυτό έδωσε την ευκαιρία σε απατεώνες του διαδικτύου να εκμεταλλευτούν καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Με τον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου να παρουσιάζει το 2021 νέο ρεκόρ φτάνοντας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Eltrun (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών), στα 14 δισ. ευρώ, χωρίς να ανακόπτει τη δυναμική του το 2022, η ασφάλεια των καταναλωτών που συνεχίζουν να εμπιστεύονται το ψηφιακό κανάλι τίθεται, πιο επιτακτική από ποτέ.

Γι΄αυτό το λόγο οι αρμόδιοι φορείς εξετάζουν μέτρα προληπτικού χαρακτήρα ώστε να περιορισθούν φαινόμενα απάτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο τα οποία αυξήθηκαν με την έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων τα τελευταία δύο χρόνια ενώ πρόστιμα επιβάλλονται σε ηλεκτρονικά καταστήματα για παραβάσεις του νόμου περί προστασίας του καταναλωτή.

Σύμφωνα με τον Μάκη Σαββίδη, αντιπρόεδρο GRECA, εκπρόσωπο για την Ελλάδα και μέλο ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και αντιπρόεδρο Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, οι καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές αγορές τους θα πρέπει να προτιμούν ηλεκτρονικά καταστήματα που φέρουν το σήμα αξιοπιστίας που το δίνει ο GRECA μαζί με την Ecommerce Europe. Αν επιθυμούν να επιλέξουν κάποιο κατάστημα που δεν έχει αυτό το πιστοποιητικό ποιότητας θα πρέπει να κάνουν προσεκτική έρευνα προτού προβούν σε κάποια αγορά. «Η συντριπτική πλειονότητα των ηλεκτρονικών απατών που έχουν γίνει στην Ελλάδα αφορούν αγοραπωλησίες μεταξύ των ιδιωτών μέσω των social media» τονίζει ο κ. Σαββίδης και επαναλαμβάνει ότι για θέμα ασφάλεια οι καταναλωτές πρέπει να επιλέγουν ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία έχουν όλες τις προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος ή που καλύπτονται από το σήμα αξιοπιστίας του GRECA.

Τεράστια η αύξηση των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου

Μιλώντας για τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου ανέφερε ότι «πριν την πανδημία οι επιχειρήσεις που ασχολούνταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν γύρω στις 6.000 εκ των οποίων πολύ μικρό ποσοστό λειτουργούσε πραγματικά το ηλεκτρονικό του κατάστημα. Πλέον, ο αριθμός των επιχειρήσεων που προσφέρουν τα προϊόντα τους ηλεκτρονικά έχει εκτιναχθεί πάνω από τις 15.000, εκ των οποίων πάνω από 10.000 είναι ενεργά ηλεκτρονικά καταστήματα και διοχετεύουν τα προϊόντα τους στο ηλεκτρονικό κανάλι. Αυτό δείχνει την μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου. Την ίδια στιγμή ποσοστό 85% των Ελλήνων εμπιστεύονται τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα».

Παράλληλα επισημαίνει ότι η νομοθεσία για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα έχει υποδειχθεί στην γενική γραμματεία Εμπορίου από τον GRECA. Το σήμα αξιοπιστίας που δίνει ο Σύνδεσμος στα ηλεκτρονικά καταστήματα «είναι παραπάνω των προβλεπομένων της νομοθεσίας ώστε να υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Παράλληλα, κάθε εξάμηνο ο GRECA επανελέγχει όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα που φέρουν το σήμα ποιότητας για να διασφαλίσει την σωστή λειτουργία της αγοράς». Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, η Ελλάδα, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είναι ο πλέον ασφαλής τόπος για να κάνει κάποιος διαδικτυακές αγορές από τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα». Όπως εξηγεί, αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από το γεγονός ότι τέσσερα στα πέντε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα είναι προέκταση φυσικού καταστήματος, με αποτέλεσμα η αξιοπιστία τους να είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιούν οι καταναλωτές, ο κ. Σαββίδης σημειώνει ότι «ο ασφαλέστερος τρόπος για αγορές μέσω διαδικτύου είναι η πιστωτική κάρτα».

Ποια η συνταγή για επιτυχημένο online shopping

Μετά από έρευνα που πραγματοποίησε o Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών αγοράς Truberries, προκύπτει ότι το ποσοστό 94% του γενικού πληθυσμού θα συνεχίσει να ψωνίζει από online καταστήματα ενώ ένα 14% είναι έτοιμο να αυξήσει την συχνότητα των αγορών. Όσον αφορά την ταυτότητα των καταναλωτών που προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές ανήκουν στη μεσαία και ανώτερη τάξη (περισσότερο) ενώ και η ανάπτυξή της φαίνεται να έρχεται από υψηλού επιπέδου και εκπαίδευσης καταναλωτές και μεσαίου εισοδήματος.

Όταν πρόκειται για online αγορά, το βασικό κριτήριο δεν είναι για όλους η χαμηλότερη δυνατή τιμή, καθώς αυτό αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για ένα 40% των καταναλωτών. Η επιλογή καταστήματος για online αγορά πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψιν έναν συνδυασμό παραγόντων, με τις εξής βαρύτητες:

οικονομικοί λόγοι (τιμή, δωρεάν παράδοση): 51%, προϊοντικά χαρακτηριστικά (αφορούν μάρκα και συγκεκριμένα προϊοντικά χαρακτηριστικά): 31%, λοιπά στοιχεία εμπειρίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα (η «πειθώ» του καταστήματος): 18%. Το δημογραφικό προφίλ καθώς και η γεωγραφική κατανομή των online shoppers ακολουθούν την κατανομή του γενικού πληθυσμού. Οι ελάχιστοι non-online shoppers είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες, ηλικίας 45+ (ιδίως 55 – 60). Οι καταναλωτές που δεν έχουν μπει στις online αγορές (5%) συναντώνται στην πλειοψηφία τους στο χαμηλό και μεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης, και στο χαμηλότερο επίπεδο εισοδήματος.

Σχεδόν 1 στις 2 online αγορές αφορά delivery φαγητού ή καφέ

Το delivery φαγητού και τα ηλεκτρονικά είδη παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύτερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον. Στο άλλο άκρο, οι αγορές για είδη φαρμακείου, είδη κήπου, αξεσουάρ για αυτοκίνητα/ποδήλατα, προϊόντα για κατοικίδια, σούπερ μάρκετ και delivery αλκοολούχων πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτό συμβαίνει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε κατηγορία (π.χ. ογκώδη αντικείμενα, μη διαθεσιμότητα, συνταγογραφούμενα φάρμακα). Σχεδόν 1 στις 2 online αγορές αφορά delivery φαγητού ή καφέ. Αναφορικά με το υπόλοιπο 52% των ετήσιων συναλλαγών, 1 στις 2 αγορές αφορά σούπερ μάρκετ, ρούχα, είδη φαρμακείου ή ηλεκτρονικά είδη.

Για την πλειοψηφία των καταναλωτών (60%), το να είναι το προϊόν στην φθηνότερη δυνατή τιμή δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο προτίμησης ηλεκτρονικού καταστήματος. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα συνυπολογίζεται ως κριτήριο κατά την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος για το 63% των καταναλωτών. Η αναφορά σε δωρεάν έξοδα αποστολής αντιμετωπίζεται κυρίως ως μια διαδεδομένη/ αναμενόμενη πρακτική, παρά ως ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το κατάστημα που το υπόσχεται 7 στους 10 καταναλωτές που μπορούν να ανακαλέσουν πληροφορίες για τα έξοδα αποστολής της τελευταίους τους online παραγγελίας, αναφέρουν ότι δεν πλήρωσαν αυτοί, αλλά το κατάστημα. Για ένα μέρος των καταναλωτών (25%), η ενημέρωση για την πορεία της παραγγελίας – σε οποιαδήποτε μορφή – φαίνεται ότι έχει θετική συνεισφορά στην επιπλέον ικανοποίηση. Από τις διάφορους προσφερόμενους τρόπους, το email φαίνεται να είναι η πιο επιδραστική επιλογή (19%), αντίθετα, το τηλέφωνο έρχεται πιο χαμηλά σε προτίμηση (6%).

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Προηγ.

Ουκρανία: Διεθνή ΜΜΕ επιβεβαιώνουν ότι το πλοίο που καίγεται στις φωτογραφίες είναι το Moskva

Επόμ.

Γ. Οικονόμου: Μέσα στην εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμων

Επόμ.
Γ. Οικονόμου: Μέσα στην εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμων

Γ. Οικονόμου: Μέσα στην εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τώρα στον αέρα

  • 94fm Eclectic Music
    00:00 - 08:00

Ροή ειδήσεων

ΣΥΡΙΖΑ: Βάφτιζαν «τηλεδιοίκηση» έναν τοπικό πίνακα σταθμάρχη

ΣΥΡΙΖΑ: Βάφτιζαν «τηλεδιοίκηση» έναν τοπικό πίνακα σταθμάρχη

20/03/2023
Βουλή: Απορρίφθηκε η ένσταση αντισυνταγματικότητας επί του ν/σ του ΥΠΕΝ

Βουλή: Απορρίφθηκε η ένσταση αντισυνταγματικότητας επί του ν/σ του ΥΠΕΝ

20/03/2023
Καραμανλής: Παραλάβαμε το 18% της σύμβασης 717 και το προχωρήσαμε στο 70%

Καραμανλής: Παραλάβαμε το 18% της σύμβασης 717 και το προχωρήσαμε στο 70%

20/03/2023

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ LIVE

Το περιοδικό του Επικοινωνία | Τεύχος 10

Facebook Instagram Youtube

Ο Επικοινωνία 94FM, το Δημοτικό Ραδιόφωνο Ηρακλείου Αττικής, είναι από τους πρώτους σταθμούς που εξέπεμψαν με την απελευθέρωση της ραδιοφωνίας το 1989.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

  • Διαύγεια
  • Ε.ΔΗ.Ρ.Τ.Μ.Μ.Ε
  • Διαφημιστείτε στον 94fm
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Μέλος της ΕΔΗΡΤΜΜΕ

Εγγραφή στο Newsletter

Copyright © 2022 94fm.gr - Developed by Weblegends.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE
  • Podcast
  • Web TV
  • Περιοδικό
  • Πρόγραμμα
  • Τα Νέα της Πόλης
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτισμός
  • Διεθνή
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Διαγωνισμοί
No Result
View All Result