Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάλουν για το φετινό εορταστικό τραπέζι οι καταναλωτές, αφού οι τιμές των τροφίμων και των γλυκών θα είναι κατά τουλάχιστον 10% υψηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αυτό αναφέρουν εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων αλλά και της αγοράς, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να προχωρούν σε έρευνα αγοράς και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, πριν κάνουν τα ψώνια τους.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης, τις τιμές διαμορφώνει η ζήτηση και για το λόγο αυτόν οι καταναλωτές, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αυξήσεις, θα πρέπει να στραφούν σε πιο φτηνά προϊόντα, για να γεμίσουν το τραπέζι τους.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι, δυστυχώς, σήμερα υπάρχει μεγάλη εκμετάλλευση των πληθωριστικών τάσεων στην αγορά, με την Πολιτεία, ακόμα και εκουσίως, να μην προχωρεί σε ουσιαστικές κινήσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
«Η αγορά σε όλο το μήκος και το πλάτος της εκμεταλλεύεται τον πληθωρισμό. Αυτό το βλέπουμε ξεκάθαρα με το λάδι, για το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έλεγε ότι φέτος θα είναι αυξημένη η παραγωγή και οι δικοί μας έλεγαν ότι θα υπάρχει έλλειψη. Όλοι εκμεταλλεύονται την κατάσταση και ακολουθούν μία ευθυγραμμισμένη πολιτική. Οι καταναλωτές θα πρέπει να ξέρουν ότι οι τιμές εξαρτώνται από τη ζήτηση. Αν δω ότι είναι πολύ ακριβό το μοσχαράκι ή το χοιρινό, μπορώ να στραφώ στο κοτόπουλο ή στο ψάρι και με αυτά να γεμίσω το γιορτινό μου τραπέζι. Αν το κάνουν αυτό οι καταναλωτές, έστω και μεμονωμένα, θα ρυθμίσουν τη ζήτηση και κατά συνέπεια θα κρατήσουν και τις τιμές χαμηλότερα», λέει o κ.Τσεμπερλίδης.
«Είναι υψηλά τα κόστη των επιχειρήσεων»
Για αύξηση κόστους κατά τουλάχιστον 10% σε σχέση με πέρυσι αναφορικά με το εορταστικό τραπέζι κάνει λόγο στο ethnos.gr και ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Χρήστος Νικολόπουλος. Όπως λέει, την πρώτη θέση στην ακρίβεια θα καταλάβουν τα τρόφιμα και θα ακολουθήσουν τα γλυκά.
«Δυστυχώς, έχει αυξηθεί πολύ το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Αυξήθηκαν ο μισθοί των υπαλλήλων, τα καύσιμα, οι φόροι, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο υψηλότερο κόστος. Βέβαια, υπάρχουν και οι κερδοσκοπικές περιπτώσεις και οι καταναλωτές πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. Φαινόμενα κερδοσκοπίας, βέβαια, σπάνια παρατηρούνται σε μικρές επιχειρήσεις, διότι υπάρχει μία προσωπική σχέση με τον πελάτη. Στις μεγάλες εταιρείες είναι πιθανότερο να υπάρξει κερδοσκοπία», λέει ο κ. Νικολόπουλος.
πηγή: ethnos.gr