Ριζικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οnline πρόστιμα για παραβάσεις που θα στέλνονται απευθείας στο κινητό τηλέφωνο του παραβάτη οδηγού και μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα μέσα στις πόλεις είναι μερικά από τα μέτρα για τα τροχαία δυστυχήματα και το κυκλοφοριακό που ετοιμάζει η Διυπουργική Επιτροπή η οποία συστάθηκε με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η τοποθέτηση περισσότερων καμερών στους δρόμους προκειμένου να «αυτοματοποιηθεί» η καταγραφή τροχαίων παραβάσεων και να αποστέλλεται το πρόστιμο αυτομάτως στον ιδιοκτήτη του οχήματος είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης όπως προέκυψε από την πρώτη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής. Αναφορικά με τα πρόστιμα που βεβαιώνονται, και ειδικά αυτά που προκύπτουν από κάμερες επιτήρησης της κυκλοφορίας, προβλέπεται ότι θα αναρτώνται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, προκειμένου να αποφεύγεται το φαινόμενο του «σβησίματος» των κλήσεων, ενώ τα πρόστιμα θα αποστέλλονται με SMS στο κινητό του ιδιοκτήτη του οχήματος.
Η Τροχαία θα έχει σύντομα στα χέρια της ένα ακόμη «όπλο», τα drones για τον έλεγχο της κυκλοφορίας, που ήδη έχουν ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις. Οι εικόνες από τα drones θα μεταδίδονται απευθείας στον θάλαμο επιχειρήσεων της Τροχαίας ώστε να παρακολουθείται και να ελέγχεται άμεσα η κυκλοφορία και να γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις. Παράλληλα έχει πέσει στο «τραπέζι» και η τοποθέτηση αισθητήρων στους δρόμους, ωστόσο η ανάπτυξη ενός πλήρους δικτύου αισθητήρων απαιτεί πολύ χρόνο.
Από την άλλη, η προετοιμασία του νέου ΚΟΚ ολοκληρώνεται από την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και αναμένεται να ανακοινωθεί έως τον Ιούνιο του 2024, περιλαμβάνοντας ριζικές αλλαγές και βελτιώσεις. Μεταξύ αυτών είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας σε πολλούς δρόμους εντός των πόλεων στα 30 χιλιόμετρα/ώρα αντί για 50 που ισχύει σήμερα, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία γίνονται εντός του αστικού ιστού, ενώ, παρά το γεγονός ότι η ποιότητα των οδικών αξόνων ανά τη χώρα βελτιώνεται και οι εθνικές οδοί αναβαθμίζονται, δεν προκρίνεται προς το παρόν η αύξηση των ορίων ταχύτητας εκτός των πόλεων.
Παράλληλα θα αυστηροποιηθούν οι ποινές για σοβαρές παραβάσεις που συνδέονται με θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τα ανασφάλιστα οχήματα και η αντικανονική προσπέραση. Μάλιστα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το point system θα εμφανίζεται στο κινητό τηλέφωνο των οδηγών. Για ορισμένες παραβάσεις θα προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα την κατηγορία θα αφαιρείται το δίπλωμά του και θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις. Όταν κάποιος κάνει παραβάσεις, θα επιβαρύνεται με τους σχετικούς πόντους και μετά τους 15 το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) θα στέλνει σήμα στους οδηγούς μέσω της πλατφόρμας του gov.gr.
Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι πάντως να αφαιρείται το δίπλωμα ενός οδηγού σε μια τροχαία παράβαση, αλλά να μην αφαιρούνται οι πινακίδες του οχήματος, προκειμένου να μπορεί να το χρησιμοποιήσει η οικογένειά του. Στο «μικροσκόπιο» είναι επίσης η ψηφιοποίηση και συνάμα η αυστηροποίηση των διαδικασιών για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης.
Αναφορικά με το κυκλοφοριακό, αναμένεται να πυκνώσει η παρουσία της Τροχαίας σε σημεία που συγκεντρώνουν μεγάλο όγκο αυτοκινήτων, ενώ σημαντικό ρόλο για τον περιορισμό και τον έλεγχο της θα παίξουν τόσο οι κάμερες όσο και τα drones που θα βρεθούν στη διάθεση των αρχών. Στην πρώτη συνεδρίαση της διυπουργική επιτροπής στο Μέγαρο Μαξίμου συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Επικρατείας του Άκης Σκέρτσος, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και εκπρόσωποι συναρμόδιων υπουργείων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
ΠΗΓΗ:Αθήνα984