Έντεκα ταινίες βγαίνουν απόψε στους κινηματογράφους, ξεχωρίζουν η γαλλική κωμωδία μυστηρίου «Το Έγκλημά μου» του Φρανσουά Οζόν και η βρετανική ρομαντική κομεντί «Ευτυχισμένοι Μαζί» του Σέικαρ Καπούρ. Το παιδικό και νεανικό κοινό αναμένεται να προσελκύσει η τελευταία καλοδουλεμένη animation περιπέτεια «Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν».
Ευτυχισμένοι Μαζί
(“What’s Love got to Do with it”) Ρομαντική κομεντί, βρετανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Σέικαρ Καπούρ, με τους Λίλι Τζέιμς, Σαζάντ Λατίφ, Έμα Τόμσον, Σατζάρ Αλί κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Πώς βρίσκει κανείς την παντοτινή αγάπη στις μέρες μας; Για την Ζόι, η απάντηση βρίσκεται στις εφαρμογές γνωριμιών που για την ώρα της έχουν προσφέρει μόνο γνωριμίες με ακατάλληλους άντρες, πράγμα που εξοργίζει την εκκεντρική μητέρα της. Αντίθετα, ο παιδικός της φίλος και γείτονας Καζ, πιστεύει ότι η απάντηση για αυτόν βρίσκεται στο παράδειγμα των γονιών του και αναζητά σύντροφο μέσω προξενιού.
Το Έγκλημά μου
(“Mon Crime”) Κωμωδία μυστηρίου, γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Φρανσουά Οζόν, με τους Νάντια Τερεσκίεβιτς, Ρεμπέκα Μάρντερ, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ντάνι Μπουμ, Φαμπρίς Λουκινί, Αντρέ Ντισολιέ κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30, μια όμορφη, νέα, άφραγκη κι ατάλαντη ηθοποιός, κατηγορείται για τη δολοφονία ενός διάσημου παραγωγού. Με τη βοήθεια της καλύτερης της φίλης, μιας νεαρής άνεργης δικηγόρου, αθωώνεται λόγω αυτοάμυνας. Μία νέα ζωή με δόξα και φήμη ξεκινάει, μέχρι την στιγμή που η αλήθεια αποκαλύπτεται.
* Η ταινία ήταν προγραμματισμένη για τις 12 Μαΐου αλλά η προβολή της ματαιώθηκε τελευταία στιγμή.
Αγάπη και Μίσος
(“Frère et soeur”) Δραματική ταινία, γαλλικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Αρνό Ντεπλεσάν, με τους Μάριον Κοτιγιάρ, Μελβίλ Πουπό, Μπένζαμιν Σικσού, Γκολσιφτέ Φαραχανί κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Αλίς και ο Λουί είναι αδέλφια. Αυτή είναι ηθοποιός, εκείνος ένας δάσκαλος και ποιητής. Για περισσότερα από 20 χρόνια η Αλίς μισεί τον αδελφό της. Σε όλο αυτό το διάστημα δεν έχουν ιδωθεί ποτέ. Η είδηση όμως του θανάτου των γονιών τους φέρνει τα αδέλφια ξανά πρόσωπο με πρόσωπο.
Πρόσκληση σε Φόνο
(“Invitation to a Murder”) Ταινία μυστηρίου, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Στίβεν Σίμεκ, με τους Μίσα Μπάρτον, Μπιάνκα Α. Σάντος, Κρις Μπράουνινγκ κα
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… 1934. Νότια Αγγλία. Όταν ένας απομονωμένος δισεκατομμυριούχος προσκαλεί έξι φαινομενικά τυχαίους αγνώστους στο νησιώτικο κτήμα του, ανάμεσά τους και την ντετέκτιβ Μιράντα Γκριν, η τελευταία βρίσκει τη μυστηριώδη πρόσκληση πολύ δελεαστική για να την προσπεράσει.
Ο Μεγαλόδοντας
(“The Black Demon”) Περιπέτεια, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Άντριαν Γκρούνμπεργκ, με τους Τζος Λούκας, Μπόλιβαρ Σάντζεζ, Βίνους Άριελ κα.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Πολ παίρνει την οικογένειά του σε ένα ταξίδι στο Μεξικό για να επιθεωρήσει μια εξέδρα πετρελαίου. Όταν φτάνει εκεί, βρίσκει το μέρος σχεδόν εγκαταλελειμμένο με λίγους τρομαγμένους εργάτες να υποστηρίζουν ότι η εξέδρα έχει δεχθεί επανειλημμένα επίθεση από έναν μεγαλόδοντα καρχαρία.
Επίδοξοι Κληρονόμοι
(“The Estate”) Κωμωδία, αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Ντιν Κρεγκ, με τους Τόνι Κολέτ, Άννα Φάρις, Κάθλιν Τέρνερ, Ντέιβιντ Ντουκόβνι, Ρον Λίβινγκστον κα
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Μέρσι και η Σαβάνα μπορεί να μην έχουν πολλά, αλλά έχουν το τέλειο σχέδιο. Με πολλά οικονομικά προβλήματα και τις ζωές τους στάσιμες, οι δύο αδερφές συνωμοτούν ενάντια στην ετοιμοθάνατη, πλούσια θεία τους με την ελπίδα να πάρουν την κληρονομιά της. Αλλά, όπως θα διαπιστώσουν σύντομα, δεν είναι οι μόνες στην οικογένεια με παρόμοιο σχέδιο.
Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:
Spider-Man: Ακροβατώντας στο Αραχνο-Σύμπαν
(“Spider-Man: Across the Spider-Verse”) Οι περιπέτειες του πιο οικείου υπερήρωα στο φυσικό τους χώρο, το ψηφιακό χαρτί, επιστρέφουν σε αυτή την αρκούντως ενδιαφέρουσα ταινία κινουμένων σχεδίων, σε συμπαραγωγή της Marvel με την Columbia και σε σκηνοθεσία των Χοακίμ Ντος Σάντονς, Κεμπ Πάουερς και Τζάστιν Τόμπσον. Πρόκειται για το σίκουελ του animation «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν», που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων το 2018 και συνεχίζει αξιοπρεπέστατα στον ίδιο δρόμο. Με ξεχωριστές σινεφιλικές αναφορές, ενδιαφέρουσα προβληματική – ο Άνθρωπος Αράχνη για να σώσει αυτούς που αγαπά πρέπει να επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει να είσαι ήρωας – και εξαιρετικά γραφικά, στα όρια της ψυχεδέλειας, το φιλμ θα χαρίσει πάνω από δυο ώρες διασκέδασης στους μικρούς και όχι μόνο φίλους του.
Ο Μπαμπούλας
(“The Boogeyman”) Καλογυρισμένη, αμερικάνικης παραγωγής 2023, ταινία τρόμου, αν και χωρίς κάτι το ιδιαίτερο, βασισμένη στο γνωστό ομότιτλο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ, από τους σεναριογράφους του «Ένα Ήσυχο Μέρος» και σκηνοθεσία του ανερχόμενου νεαρού Βρετανού Ρομπ Σάβατζ. Θιασώτης του κινηματογραφικού horror ο Σάβατζ, θα αναδείξει τις παιδικές φοβίες, βάζοντας στο επίκεντρο της ιστορίας του τη μικρότερη αδελφή μιας οικογένειας, που έχει χάσει τη μητέρα της και θα πρέπει να αντιμετωπίσει μία υπερφυσική οντότητα που τρέφεται από τον πόνο των θυμάτων του. Παίζουν οι Σόφι Θάτσερ, Κρις Μεσίνα, Μαρίν Άιρλαντ, Μάντισον Χου κα.
Τα Άνθη στα Άνθη
Το τρυφερό μινιμαλιστικό πρωτόλειο του Γιώργου Αθανασίου, ο οποίος στο ντεμπούτο του αφήνει ελπίδες για το μέλλον. Αν και ορισμένες στιγμές θυμίζει ερασιτεχνικό οικογενειακό φιλμάκι, με ανεπεξέργαστο σενάριο και αυθεντικές αλλά αδούλευτες ερμηνείες, το δράμα του Αθανασίου αφουγκράζεται τους νεανικούς προβληματισμούς και απευθύνεται στο κοινό με πραότητα, αποφεύγοντας τους διδακτισμούς και την υπερβολή. Ένας νέος, που φεύγει για το εξωτερικό, θα συναντηθεί σε ένα πάρκο με μια νέα και θα μοιραστούν τις ανησυχίες τους, τις πεποιθήσεις τους και τα μυστικά τους. Με την Σοφία Ιωάννου και τον Κωνσταντίνο Κωνιό.
Το Αγόρι
(“Shonen”) Μία από τις σημαντικότερες ταινίες (1969) του Ναγκίσα Όσιμα, ενός από τους πλέον αντισυμβατικούς δημιουργούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, σε νέες ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες. Ο Όσιμα («Η Αυτοκρατορία των Αισθήσεων») εμπνεόμενος από τα αληθινά περιστατικά μιας οικογένειας που περιπλανιόταν από πόλη σε πόλη, βάζοντας το δεκάχρονο γιο της να πέφτει πάνω σε αυτοκίνητα για να ζητά αποζημίωση, θα φτιάξει μία έξοχη ταινία πάνω στην αντίξοη ενηλικίωση και του τέλους της αθωότητας, αλλά και ένα στοχαστικό δράμα για την ηθική πτώση, τη φθορά των αρχετυπικών θεσμών στη μεταπολεμική ιαπωνική πραγματικότητα. Υπέροχα έγχρωμα πλάνα, συγκρατημένα αισθητικά, αλλά γεμάτα συναίσθημα και πάντα αρμονικά με το ριζοσπαστικό πνεύμα του σκηνοθέτη.
Ο Μελισσοκόμος
Η έβδομη ταινία (1986) του Θόδωρου Αγγελόπουλου που γύρισε με πρωταγωνιστή έναν ζωντανό θρύλο της υποκριτικής, τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, ο οποίος όμως έμεινε αναξιοποίητος σε μεγάλο βαθμό, καθώς ο Έλληνας σκηνοθέτης έδωσε υπερβολικό βάρος, για μια ακόμη φορά, στους περιβόητους συμβολισμούς του, που εδώ λαμβάνουν διαστάσεις ταλαιπωρημένης μανιέρας. Ένας μελισσοκόμος παρατά την οικογένειά του και παρέα με τα μελίσσια του, θα διασχίσει όλη τη χώρα, όπως και ο πατέρας του, σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Ο Μαστρογιάνι δείχνει έξω από τα νερά του, αλλά και ο Αγγελόπουλος μάλλον αναποφάσιστος για το τι θέλει να πει, για τη ζωή, τον έρωτα και τον θάνατο.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ