- Η γλυπτική εγκατάσταση της Ασπασίας Σταυροπούλου«Άνθρωποι στον χρόνο» φιλοξενείται από τις 30 Σεπτεμβρίου στον προαύλιο χώρο του εμβληματικού Σαπωνοποιείου των Χαριλάου και Κανελλόπουλου, γνωστό και ως Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας με ιστορία εκατό πενήντα ετών. Η έκθεση είναι σε επιμέλεια της εικαστικού Νάντιας Βλαχοπούλου και θα διαρκέσει έως τις 18 Οκτωβρίου 2020.Γεννημένη στη βιομηχανική ζώνη της περιοχής, η Ασπασία Σταυροπούλου τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρώσει την εικαστική της ενασχόληση στο Παλαιό Ελαιουργείο και τους αφανείς ήρωες του
- 66 έργα 34 καλλιτεχνών από τη Συλλογή Χάρη Δαυίδ παρουσιάζονται σε πέντε δωμάτια στην Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων (Ισόγειο) του ΕΜΣΤ, από τις 19 Σεπτεμβρίου 2020 έως τις 18 Μαρτίου 2021. Με τιτλο UBUNTU, όρος προερχόμενος από τη Νότια Αφρική, μεταφράζεται είτε ως «ανθρωπότητα» είτε ως «ανθρωπιά», όπως αυτή καθορίζεται μέσα από τη σχέση του ατόμου με τους άλλους και με το κοινωνικό σύνολο, με την ανθρώπινη φύση, και την αίσθηση της κοινής μοίρας του ανθρώπου πέρα από σύνορα και διακρίσεις. Ως σημείο αναφοράς για την έκθεση αυτή, η λέξη υπογραμμίζει την έννοια της συλλογικότητας και το κοινό πνεύμα ανταλλαγής και ενότητας. Σε μια στιγμή όπου το θέμα των φυλετικών και άλλων διακρίσεων είναι επίκαιρο όσο ποτέ και η τέχνη των χωρών της Αφρικής και της διασποράς της καταξιώνεται διεθνώς στον πολύ-πολιτισμικό χώρο της σύγχρονης τέχνης, η έκθεση φιλοδοξεί να φέρει κοντά το κοινό με την σύγχρονη αφρικανική τέχνη και τις διαφορετικές εκφράσεις της.
- Το Μουσείο Μπενάκη και η Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) φιλοξενούν από την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020 στο χώρο της οδού Πολυφήμου 6 στα Πετράλωνα, την ατομική έκθεση «Οικείο-Οικείν»της Κατερίνας Κατσιφαράκη. Την έκθεση υποστηρίζει ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ. Το εικαστικό έργο της Κατσιφαράκη περιστρέφεται γύρω από την έννοια του αεικίνητου. Η εφήμερη κατοίκηση, οι ρίζες και το ξερίζωμα, η αδιάλειπτη μετακίνηση από τόπο σε τόπο, η παρατήρηση του φαινομενικά ασήμαντου και η ανάδειξη του φευγαλέου βρίσκονται στο επίκεντρο της δουλειάς της.Οι φωτογραφίες, τα βίντεο, οι εγκαταστάσεις και τα αντικείμενα της Κατσιφαράκη, που εκτίθενται διακριτικά στους χώρους της κλωστοϋφαντουργίας, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη μεταφορική δύναμη του νήματος και τη σχέση του με τη φύση. Μέσα από αυτή τη συγκατοίκηση εικόνων, νημάτων, τοπίων και μηχανών, η νομαδική σκέψη διεκδικεί ξανά την προσοχή μας.